Studijska izložba „Rez – linija – otisak“ kustosa Miroslava Karića i Mišele Blanuše predstavlja umetnička dela iz kolekcije Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, koja prate interpretacije savremenih umetnika u različitim medijima. Izložba je otvorena na 4. i 5. spratu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu 13. aprila, trajaće do 28. avgusta 2023. godine, a za 1. jul u 13 časova zakazano je autorsko vođenje kustosa i razgovor sa umetnicima Reneom Redleom i Vladanom Jeremićem.
Izložba „Rez – linija – otisak“ predstavlja naslovom i temom reminescenciju na tehniku grafike, koju su u međuratnom periodu, koristili mnogi umetnici levog političkog spektra. Tehnika grafike bila je popularna i često korišćena kao tehnika revolucionarnih poruka. U međuratnom periodu je postala metod i simbol aktivnosti, pa i sredstvo sveukupne borbe za društvene promene i podršku radnicima u vreme kapitalizma, pomaljanja fašizma i njemu suprotstavljene leve ideje ujedinjenja proleterijata. Predstavljeni međuratni umetnici izloženim radovima oslikavali su društvene odnose, potresni položaj radnika u vreme sve agresivnijeg prodora kapitalizma u tadašnju Kraljevinu Jugoslaviju. Radovi prikazuju stanje i nezavidan položaj radničke klase i seljaka i pozivaju na antifašističku i antikapitalističku borbu za veća prava i bolji položaj radnika. Izloženi su reprezentativni radovi Đorđa Andrejevića Kuna, Marijana Detonija, Sergija Glumca, Prvoslava Pive Karamatijevića, Mirka Kujačića, Otona Postružnika, Maksima Sedeja, Bratislava Stojanovića, Đurđa Teodorovića, Antuna Zupe.
Izložba „Rez – linija – otisak“ predstavlja radove savremenih umetnika koji su odgovorili na postavljenu temu. Na sličan način kao i aktuelna „Plava izložba“ u prizemlju MSU Beograda (LINK), izložba „Rez-linija-otisak“ prikazuje dualizam dela iz prošlosti i savremenu interpretaciju. Razlika između ove dve izložbe je što u „Plavoj izložbi“, savremeno delo dosledno interpretira i podražava estetiku i temu umetničkog dela iz Kolekcije MSU Beograda, dok su savremena dela na izložba „Rez-linija –otisak“ idejna interpretacija levih ideja otpora predatorskom liberalnom kapitalizmu tematski i medijski nezavisna od dela pored kojih su postavljena. Posetioci mogu videti savremena umetnička dela u različitim tehnikama, od fotografije, performansa, do instalacija i klasične tehnike. Predstavljena su dela: Vladana Jeremića i Rene Redle, Siniše Ilića, Bojana Đorđeva, Darinke Pop-Mitić, KURS (Miloš Miletić i Mirjana Radovanović), Milice Ružičić i Nikole Radosavljevića.
Izložba „Rez – linija – otisak“ je karakteristična i po kustoskom postupku u kojem se briše granica između edukativnog segmenta, umetničkog dela i tehničke izvedbe postavke – karakterističan je zid u kojem je opisan jednomesečni boravak Đorđa Andrejevića Kuna 1934. godine u Boru, u tada najvećem rudniku bakra u Evropi koji je, predatorski eksploatisala francuska firma Sveti Đorđe. Istovremeno je firma “Svweti Đorđe” upravljala svim aspektima grada Bora, agresivno raseljavajući seljake i pretvarajući ih u rudare, koji rade u nezdravim lošim uslovima.
Na izložbi su predstavljene skulpture, tj rekviziti, odnosno eksponati koji imaju otvoreni protestni – revolucionarni karakter. Deluju kao da su spremni za pobunu i šetnju.